آچار فرانسه سايز و كاربرد آن

فروشگاه اينترنتي ويدفكتور در زمينه فروش انواع پمپ كارواش فعاليت دارد.

آچار فرانسه سايز و كاربرد آن

۱۹ بازديد

آچار فرانسه: اين ابزار نخستين بار توسط يك مهمندس انگليسي با نام ريچارد كلابرن اختراع شد. به همين دليل در بسياري از كشور هاي اروپايي مانند فرانسه، آلمان، ايتاليا و اسپانيا آچار انگليسي ناميده مي شود. در برخي كشورها به آن آچار سوئدي نيز مي گويند. چرا كه يك مهندس سوئدي به نام جان پتر جانسون در سال 1891 با تغييراتي آن را بهبود بخشيد و آن را به نام خود ثبت كرد. اين آچار نمونه تكامل يافته اي از آچار اوليه كلابرن بود. در برخي كشورها مانند ايران، لهستان، مجارستان، اسلوني و روماني به آن آچار فرانسه مي گويند.

آچار فرانسه

آچار فرانسه نوعي آچار تخت با دهانه (فك) متغير است. اين آچار به مهره چهار گوش و شش گوش مي خورد. داراي فك است كه دهانه آچار را تشكيل مي دهد. يك فك ثابت و ديگري فك متحرك كه فك متحرك آن با چرخاندن يك پيچ حلزوني شكل در وسط آچار به حركت در آمده. بر روي شيار تعبيه شده روي بدنه جابجا مي شود. 

آچار فرانسه

كاربرد آچار فرانسه

از اين آچار براي باز و بستن پيچ ها و مهره با سايز هايي در رنج يا محدوده باز و بسته شدن فك  آچار مي توان استفاده نمود. ابعاد فك و طول آچار با ميزان و ساتيز باز شدن فك آچار متناسب است. هرچه دهانه فك بزرگتر باشد طول آچار و ضخامت آن بيشتر خواهد شد.

تقسيم يندي آچار

اين نوع آچار به دو نوع اصلي تقسيم بندي مي شود. آچار فرانسه با مصارف عمومي كه معمولا بدنه آن با كرم آبكاري شده است. نوع صنعتي آن كه جنس آن از فولاد ويژه و بسيار مقوم است كه رنگ تيره آن مشخصه مهم آين نوع آچار است.

آچار فرانسه

آچار فرانسه

هنگام استفاده از آچار فرانسه بايستي به اين نكته توجه نمود كه چه در زمان باز كردن و چه در زمان بستن پيچ توسط آچار فرانسه چهت آچار به گونه اي باشد كه فك متحرك در جهت گردش باشد. مانند شكل:

آچار فرانسه

سايز آچار فرانسه

اين آچار در سايز هاي4 ، 6 ،8 ،10، 12 ، 15 ، 18 ،24 طول آچار  وجود دارد. كه دهانه فك آنها ماكزيمم تا

13 ،19 ،27 ،30 ،33 ،43 ،54 ،62 ميلي متر باز مي شود. و پيچ هايي با اين سايز ها را مي تواند باز يا بسته نمايند.

آچار فرانسه

چند نكته كاربردي در مورد آچار فرانسه

  • از اين آچار براي گشتاور و اعمال نيروي محدود استفاده كنيد.
  • هنگام استفاده از آچار از جذب بودن دهانه آچار اطمينان حاصل كنيد. چرا كه آزاد بودن آچار سبب لغزش آچار و له شدن و آسيب به مهره يا گل پيچ خواهد شد.
  • براي پيچ هاي با جنس نرم مانند برنج يا برنز از اين آچار استفاده نكنيد.
  • به سايز پيچ و سايز آچار هنگام استفاده از آچار توجه داشته باشيد. چرا كه سايز برزگ آچار ممكن است باعث بريدن پيچ در اثر اعمال نيروي بيش از حد شود.
  • در نظافت آچار دقت فرماييد حدآقل سه ماه يك بار مقدار كمي فك متحرك و پيچ حلزوني آن را روغنكاري نماييد.

منبع: ويدفكتور

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.